הלוגו של חברה הוא מרכיב חשוב במיוחד ומשפיע המון על הסיכויים שלקוחות יפנו אל החברה שלכם לקבלת שירות. ישנם צבעים אשר מזמינים יותר מאחרים באופן טבעי ויש כאלו ספציפיים יותר שעוזרים לחברות שעוסקות לדוגמא ספציפית באוכל או בטכנולוגיה.
מה שנכון לכל סוג עסק – מידתיות
הרוב המכריע של לוגואים בשוק כרגע (95 אחוזים) משתמשים בלא יותר מ-2 צבעים ביחד. 5 האחוזים הנותרים משתמשים ב-3 או יותר, כך שניתן להגיד באופן מכריע שמומלץ להשתמש במקסימום 2 צבעים בעיצוב לוגו.
חשוב להקפיד על מידה של מינימליסטיות ושהצבעים שבלוגו לא "יפוצצו" את הלקוח. לוגו מסובך עם הרבה פרטים או צבעים עלול להתיש את הלקוח.
חשוב לחשוב על ההקשר של העסק ללוגו, שכן צבעים שעלולים להיתפס כ"חיוביים" או "שליליים" נתפסים כך רק התאם להקשר שלהם. לדוגמא הצבע האדום עלול להיתפס כשלילי בהקשר של אלימות או דם, אך הוא גם צבע שתופס את תשומת הלב ומעודד דחפים כמו תיאבון, מה שיכול להתאים לרשת מזון מהיר לדוגמא.
הצבעים הנפוצים ביותר ללוגואים
הצבעים הפופולאריים ביותר ללוגואים בעולם הם כחול, לאחר מכן אדום, שחור – כולל כסף ואפור, וצהוב – כולל זהב.
איפה שבתפיסה הרווחת צבעים "חיוביים" הם צבעים בהירים, מרימים, ונטולי קונוטציות ישירות לאלימות, ניתן לראות בעולם שזה אינו כך. צבעים כמו שחור או אדום הם נפוצים ביותר.
לסיכום
בעת בחירת צבע ללוגו שלכם חשוב לחשוב על מה העסק שלכם מציע ואיזה רושם ראשוני תרצו להשאיר על לקוח פוטנציאלי. כל מה שנשאר זה להתאים את הצבע.