סכין שף – אלה הדברים שכדאי לדעת לפני שקונים

תוכן עניינים

הידעתם שאפשר להגיד גם "סכין שף חד" וגם "סכין שף חדה" ושתי הדרכים נכונות על פי האקדמיה ללשון? איך שלא תבחרו להגיד, כל טבח מנוסה יפסוק חד משמעית שסכין שף היא מרכיב יסוד בכל מטבח, בין אם מדובר בשף מקצועי או בשלן ביתי. סכין שף מקצועית, כמו זו של סולתם, חיונית לבישול והכנת ארוחות. היא משמשת למגוון משימות כמו קיצוץ, חיתוך וקילוף.

לסכיני שף ישנו להב חד שיכול להתמודד בקלות עם לא מעט משימות, מפריסת ירקות ועד לחיתוך בשר. אמנם אפשר להכין ארוחות ללא סכין שף, אבל כשיש לכם במטבח סכין מקצועית, הרבה יותר קל ונוח לבשל ולהכין ארוחות קטנות וגדולות.

אם אתם אוהבים לבשל, השקיעו בסכין שף איכותית – אתם לא תבינו איך לא עשיתם את זה קודם.

סכין שף איכותית

כל טבח או טבחית צריכים להחזיק סכין שף איכותית בארסנל. יש הרבה סוגים וגדלים שונים של סכיני שף בשוק, וטווח האיכות והמחירים גדול. ההחלטה באיזה סכין שף לבחור יכולה להיות קשה, אז אנחנו בסולתם כתבנו לכם כמה דברים שכדאי לזכור כשקונים סכין שף:

ראשית, קחו בחשבון את גודל הסכין, המורכב מאורך הידית + אורך הלהב.

סכין גדולה יותר תהיה תכליתית יותר ותאפשר טווח רחב יותר של פעולות, בעוד שבסכין קטנה יותר תהיה קלה יותר לשליטה. אם אתם לא בטוחים איזה גודל מתאים לכם, מדדו בזהירות את אחת הסכינים בבית שמרגיש לכם נוח לאחוז בה, וככה יהיה לכם הערכה לגבי גודל הסכין שנוחה לכם לעבוד איתה. שימו לב גם לגודל הלהב לעומת הידית – להב גדול יותר יוכל להתמודד עם יותר מזון, אבל יכול להיות קשה יותר לשליטה ותפעול. מומלץ לחפש סכין עם ידית ארגונומית, ככה שכף היד תתיישב בצורה טובה ונכונה על הסכין ותוכל לאחוז בו בצורה בטיחותית.

 סכין שף Samurai Black Edition

חזקה וגמישה • טכנולוגיית ציפוי כפול – Nano ceramic non stick • להב חזק ועמיד בפני בקטריות וחלודה

שנית, שימו לב לחומר ממנו עשוי הלהב. החומר הנפוץ ביותר ממנו מכינים להבים לסכיני שף הוא נירוסטה אל-חלד, אבל קיימים בשוק גם סכיני שף עם להב מפלדת פחמן או אפילו מקרמיקה. לכל סוג של חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו. למשל, סכינים קרמיים הם החדים ביותר, אבל נוטים להיהרס מהר. לעומת זאת, פלדת פחמן חדה מאוד וגם קל לחתוך איתה, אבל מחלידה מהר יחסית לחומרים האחרים. כמובן שגם הידית של הסכין צריכה להיות איכותית ונוחה לאחיזה, גם בידיים רטובות או חלקלקות.

סדרת סכיני שף מסדרת WASABI • מיוצרים מפלדה גרמנית איכותית חזקה אך גמישה • רק בסולתם – יותר מ-70 שנות איכות ישראלית

איך אתם מתכוונים לנקות את הסכין? לא כל סכיני השף מתאימים לשטיפה במדיח. בדקו את הוראות היצרן כדי לדעת האם אפשר להכניס את הסכין למדיח או לא. אם אתם שוטפים את הסכין ידנית, מומלץ תמיד לייבש אותה עם מגבת בהקדם ולשים אותה במעמד לסכיני שף.

אל תתפתו ללהב משונן. אם נתקלתם בסכין שף עם להב משונן והיא ממש מצאה חן בעיניכם, נסו לעמוד בפיתוי. כן, היא אולי נראית כמו האפשרות הטובה ביותר, אבל במציאות, זה לא כך.

הלהבים המשוננים המורכבים מסדרה של שיניים קטנות, טובים לחיתוך לחם או לניסור, אבל הם לא מתאימים כשיש צורך בחיתוך מדויק. כשאתם מנסים לחתוך בצורה "נקייה", סביר יותר שלהב משונן יקרע או ימחץ את האוכל, לעומת להב חלק. בנוסף, קשה יותר להשחיז להבים משוננים, והם יכולים לאבד את החדות שלהם במהירות בשימוש תכוף.

כשזה מגיע לסכיני מטבח, יש הרבה בלבול לגבי מהי סכין טובה.

בסולתם, אנחנו מאמינים שסכין שף טובה צריכה להיות כבדה, אבל לא מדי, נוחה לאחיזה וחדה מספיק כדי לבצע חיתוכים מדויקים. הסיבה לכך שסכין שף בדרך כלל כבדה וגדולה יותר מסכין מטבח רגילה, גם בגלל שהיא עשויה מחומרים איכותיים יותר, וגם בגלל שהמשקל עוזר לחתוך בצורה קלה יותר לעומת סכין קלה. תחשבו על סכין פלסטיק למשל – אין לה את ה"כוח" בשביל באמת לחתוך.

תחשבו על הדברים האלה בפעם הבאה שאתם קונים סכיני שף, ואם אתם רוצים לצמצם את מרווח הטעות שלכם ולבחור מבין הסכינים הטובות ביותר במחירים משתלמים – היכנסו עכשיו לקטלוג סכיני השף של סולתם

קליגו – מגזין תוכן אינטרנטי עדכני וחדשני – מעניק לכם את כל הכתבות הכי חדשות בנושאים הכי חמים: בריאות, אוכל, לייף סטייל, ביזנס וכלכלה, אופנה, עיצוב הבית ועוד! אתם מוזמנים להינות מתוכן חינמי ואיכותי!

רוצים לקבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר?

השאירו את הפרטים שלכם כאן והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

אם אהבת את התוכן, בטוח תאהבו גם את:

שמן עץ התה
בריאות, אוכל ולייף סטייל

האם שמן עץ התה יכול לעזור לך להירדם?

בחיי היומיום העמוסים שלנו, איכות השינה הופכת לאתגר הולך וגדל. המון אנשים מתקשים להירדם בלילה וסובלים מבעיות שינה שפוגעות באיכות חייהם. אחת הדרכים הטבעיות והבטוחות

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

דילוג לתוכן