היתרונות של עדשות מגע

תוכן עניינים

למי שמרכיב משקפיים, עדשות מגע יכולות להיות חלופה מצוינת. שלא כמו משקפיים, עדשות מגע כמעט בלתי מורגשות ויכולות לספק ראייה ברורה מבלי להרגיש הפרעה בטווח הראייה על הנוף. לא רק זה, עדשות נוחות יותר ממשקפיים לפעילויות רבות כמו ספורט. פיסות פלסטיק זעירות וקלות משקל אלו, מאפשרות התאמה אישית רחבה.

עדשות מגע – זה הכל בגלל הנוחות

להבדיל ממשקפי ראייה, עדשות מגע מאפשרות רמה גבוהה יותר של נוחות ונוחיות. ראשית, הן אינן משאירות סימנים על גשר האף כפי שמסגרת המשקף משאירה, אינן צריכות התאמה מדויקת למבנה הפנים ואינן הולכות לאיבוד בכל שניה. כמובן שיתרון נוסף ומובהק לעדשות המגע טמון בכך שהעדשות מונחות על האישון ולכן קל יותר לעין להתרגל אליהן.

סוגי עדשות מגע

כשזה מגיע לעדשות מגע, ישנם שלושה סוגים עיקריים: עדשות מגע חודשיות, קשות ויומיות. לכל סוג ישנם יתרונות וחסרונות וההתאמה מתבצעת אישית, בהתאם לצרכים של האדם.

  • עדשות מגע חודשיות עשוייות מפלסטיק גמיש, עדין לעיניים, המספק התאמה נוחה. עשויות מפולימר מיוחד המכיל מים, ובכך משתלב היטב על פני קרנית העין. העדשות הרכות מאפשרות מעבר של חמצן דרך העדשה אל הקרנית כיוון שהן מלאות בנוזלים. אידיאליות למרבית מרכיבי המשקפיים, אך אינן מתאימות לאנשים עם אלרגיות חמורות, סוכרת לא מאוזנת, בעלי עיניים יבשות, לעובדים בסביבת אבק וכימיקלים ועוד. בנוסף, מתאימות לפעילות ספורטיבית, פעילות שטח וטיולים. ניתן להשליכן לאחר שבועיים או חודש – בהתאם להמלצת היצרן – מה שהופך אותן לנוחות עבור אנשים עם אורח חיים עמוס.
  • עדשות מגע קשות (RGP) עמידות יותר ומחזיקות זמן רב יותר (עד כשנה ואפילו יותר), אך לעומת ההתרגלות המהירה של העיניים לעדשות מגע רכות, במקרה של עדשות קשות לוקח לעין זמן מה בכדי להתרגל אליהן. עדשות קשות מונעות דלקות עיניים ומאפשרות תיקון לקרנית מעוותת. בנוסף, יתרון משמעותי על פני העדשות הרכות, הן מתאימות לאנשים בעלי יובש בעיניים, כיוון שלא סופחות נוזלים. נוטות לצבור פחות לכלוך וחיידקים אך מאידך אין פחות גמישות וישנה תחושה של גוף זר על קרנית העין דבר שמונע מאנשים רבים לבחור בהן. למי הן מתאימות? לאנשים עם עיוותים בקרנית, לבעלי צילינדרים גבוהים, לכאלו הסובלים מיובש בעיניים או ממחלת הקרטקונוס.
  • כמובן, לא נשכח לדבר על עדשות מגע יומיות, שמטרתם שימוש חד פעמי – בבוקר נשים ובלילה נזרוק. הן הפכו להיות פופולריות בשנים האחרונות בעיקר בגלל השימוש המזדמן בהן, אם נופלת עדשה זה לא נורא ולא צריך לזחול על ארבע בבית כדי לחפש לאן היא נעלמה. אחד היתרונות הכי גדולים שלהן טמון בכך שאין צורך להשתמש בניקוי ותמיסות מיוחדות , שכן לא צריך לשמור עליהן ליום נוסף של שימוש. השימוש בעדשות מגע יומיות לא מתאים לכל אחד או אחת, ולפני השימוש בהן רצוי להתייעץ עם אופטומטריסט. על אף היתרונות המשמעותיים שלהן, עדשות יומיות יקרות יותר כאשר מסתכלים על תשלום פר יום, לכן אם השימוש שלכם בעדשות הוא לא קבוע, אלא רק לאירועים מיוחדים – הן לגמרי יכולות להוות את הפתרון המושלם.

רוצים להתייעץ עם המומחים? לחצו כאן לקרוא עוד בנושא >>

קליגו – מגזין תוכן אינטרנטי עדכני וחדשני – מעניק לכם את כל הכתבות הכי חדשות בנושאים הכי חמים: בריאות, אוכל, לייף סטייל, ביזנס וכלכלה, אופנה, עיצוב הבית ועוד! אתם מוזמנים להינות מתוכן חינמי ואיכותי!

רוצים לקבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר?

השאירו את הפרטים שלכם כאן והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

אם אהבת את התוכן, בטוח תאהבו גם את:

שמן עץ התה
בריאות, אוכל ולייף סטייל

האם שמן עץ התה יכול לעזור לך להירדם?

בחיי היומיום העמוסים שלנו, איכות השינה הופכת לאתגר הולך וגדל. המון אנשים מתקשים להירדם בלילה וסובלים מבעיות שינה שפוגעות באיכות חייהם. אחת הדרכים הטבעיות והבטוחות

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

דילוג לתוכן