איך מלחמת רוסיה אוקראינה משפיעה על הכלכלה העולמית?

תוכן עניינים

אנו נמצאים בעידן שבכל יום משהו קורה ומטלטל את אורח חיינו שהיינו רגילים אליו. לאחר סיום תקופת הלחץ ממגפת הקורונה הגיע אויב חדש לרוגע הנפשי שלנו והוא המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ואיך אפשר שלא, גם למלחמה הזאת יש השפעה על הכלכלה העולמית. שכן, רוב מלחמות בעידן שלנו מונעות מכוח, שליטה ובעיקר מכסף.

אז איך מלחמה בין רוסיה לאוקראינה משפיעה על הכלכלה העולמית? 

אז המלחמה בין רוסיה ואוקראינה הינה צעד אסטרטגי של פוטין למניעת התרחבותה של נאט"ו. נאט"ו הינו ארגון ברית צבאית בין חברות האיחוד האירופי ומדינות בצפון אמריקה. נאט"ו מעוניינים בהתרחבות טריטוריאלית לכיוון מדינות מזרח אירופה, חלק מהן היא אוקראינה שעד היום לא הצטרפה לאיחוד. פתיחת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הינו איום מצד רוסיה לאוקראינה שלא תצטרף לאיחוד האירופי. 

אתם עדיין שואלים איך כל זה קשור לכלכלה העולמית?  

לאחר תחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה המערב פתח בחרם צרכנים מול רוסיה. חברות רבות הסירו את המניות הרוסיות מהממדים שלהן. שלב ראשון בפגיעת כלכלת רוסיה. בנוסף, נוצר חרם של המדינות האיחוד האירופי וארצות הברית של סחר בכללי מול רוסיה בעיקר בתחום הנפט. מה שיגרום למערב לקנות נפט שכמות גבוהה הרבה יותר ממה שהיה רגיל אליו. כיום רוסיה נמצאת בחוב של 1.18 טריליון דולר בקרוב נאט"ו יוכלו לגרום לנפילת רוסיה. 

לסיכום

כלכלת העולם מונעת מהחלטתם של מספר קטן של גורמים. ואנו האזרחים סובלים מיוקר המחייה. מלחמות הם מאז ומתמיד בעקבות משאבים ושליטה. ומכיוון שכיום השוק הכלכלי נתמך בהרבה גורמים, כל שינוי של מלחמה או חרם עלול לגרום לקריסת השוק כולו. ואנו האזרחים נשלם על כל זה. 

קליגו – מגזין תוכן אינטרנטי עדכני וחדשני – מעניק לכם את כל הכתבות הכי חדשות בנושאים הכי חמים: בריאות, אוכל, לייף סטייל, ביזנס וכלכלה, אופנה, עיצוב הבית ועוד! אתם מוזמנים להינות מתוכן חינמי ואיכותי!

רוצים לקבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר?

השאירו את הפרטים שלכם כאן והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

אם אהבת את התוכן, בטוח תאהבו גם את:

ביזנס וכלכלה

הערים שבהן הכי משתלם להשקיע בנדלן בישראל

שוק הנדל"ן הישראלי הוא אחד השווקים הפעילים והתוססים בעולם. מחירי הדירות בישראל נמצאים במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות, וזאת בשל מגוון גורמים, כגון גידול באוכלוסייה, מצוקת דיור, ותנודתיות בשערי המטבע.

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

דילוג לתוכן