אטופיק דרמטיטיס – מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הסימפטומים?

תוכן עניינים

החיים עם אטופיק דרמטיטיס (AD) עלולים להיות מאתגרים. תסמינים כמו אדמומיות, גירוד ועור יבש עלולים להשפיע לא רק על הרווחה הפיזית של המטופלים אלא גם על בריאותם הנפשית. חשוב וכדאי שתהיה לכם תוכנית פעולה שתעזור לכם לנהל את המצב שלכם. בפוסט הבא, נסקור כמה שינויים מעשיים שתוכלו לבצע בשגרה שלכם, אשר עשויים להפחית את תסמיני המחלה שלכם ולשפר את איכות חייכם. המשיכו לקרוא כדי לגלות אילו שינויים באורח החיים עשויים להועיל לכם!

הסימנים והתסמינים של אטופיק דרמטיטיס

הסובלים מאטופיק דרמטיטיס, חווים לעיתים קרובות סימנים ותסמינים מרובים שעלולים להקשות על חיי היומיום. אלה כוללים אדמומיות, גירוד, יובש וכתמים קשקשים על העור. במקרים חמורים, שלפוחיות עלולות להופיע עם נוזל שקוף או מוגלה בתוכם. חיוני לזהות ולהבין את הסימנים והתסמינים על מנת לאבחן כראוי אטופיק דרמטיטיס, וכדי לקבל טיפול מהיר לניהול המצב. פנייה לרופא עור מומחה לצורך הערכה היא צעד חשוב במציאת הקלה מהתסמינים המטרידים הללו.

הביטו מקרוב על אורח החיים והתזונה שלכם

השגת אורח חיים בריא דורשת מאמץ מכוון להזין את הגוף שלך מבפנים החוצה. אכילת מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 כמו זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך היא דרך קלה לעזור להפחית את רמות הדלקת המסוכנות בגוף. בעוד ש"מזון העל" הזה יכול לתת בוסט רב עוצמה לשיפור הבריאות והרווחה שלנו, הקפדה על תזונה מאוזנת היא המפתח לשמירה על בריאות טובה. ודאו שאתם מקבלים כמויות נאותות של סיבים, ויטמינים, מינרלים כמו גם חלבון על בסיס יומי. קחו את הזמן כדי להשקיע ברווחה הכללית שלכם. 

בחר מוצרי טיפוח עדינים ללא ריחות וצבעים כדי למנוע גירוי

כשמדובר בהגנה על העור שלכם, בחירת מוצרי הטיפוח הנכונים בהם תשתמשו היא היא חיונית. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, חפשו פריטי טיפוח עדינים וללא ריחות וצבעים. זה חשוב במיוחד אם יש לכם עור רגיש, מכיוון שמרכיבים כימיים שונים עלולים לגרום לגירוי. עליכם לבחון היטב את התוויות לפני שתרכשו מוצרי טיפוח, על מנת להיות בטוחים שאתם משתמשים במוצרים שיעזרו להזין ולהגן על העור שלכם מבלי לגרום לתגובות שליליות. 

השתמש במכשיר אדים והתקלחו במים פושרים כדי לנעול לחות

שמירה על לחות העור חיונית לשימור הזוהר הצעיר שלו, לכן חשוב לשמור על משטר לחות טוב. כדי להבטיח שהעור שלכם רך וגמיש, שימוש במכשיר אדים יכול להיות דרך מצוינת להוסיף לחות לאוויר. לא רק שהוא מונע התייבשות בתוך הבית וממזער חשמל סטטי בבדים, אלא שהוא גם נועל את הלחות לתוך העור. בשילוב עם מקלחות פושרות יחד עם זמני מקלחות קצרים יותר, תוכלו להפחית את הייבוש של השכבה החיצונית של העור, ובכך להקל על התסמינים של אטופיק דרמטיטיס על העור שלכם. 

מרחו קרם לחות מיד לאחר המקלחת

לאחר המקלחת, מריחת קרם לחות על העור היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע ממנו להתייבש. תכשירי לחות עוזרים לשמור על השמנים הטבעיים של העור שלמים, מה שמפחית את תופעת היובש שעלולה להופיע מיד לאחר מקלחת. בהתאם לסוג העור שלכם, יש למרוח כמות נדיבה של קרם לחות על כל הגוף על מנת להגיע לתוצאות מיטביות. שגרת לחות קבועה עוזרת לשמור על עור בריא מתסמיני אטופיק דרמטיטיס ולכן הטקס הזה לפני השינה צריך להפוך לחלק משגרת הטיפוח הרגילה של כל אחד לקבלת התוצאות הטובות ביותר!

פנו לייעוץ רפואי מקצועי אם התסמינים מחמירים

אם אתם סובלים מתסמיני אטופיק דרמטיטיס,ואם נראה שאינם מגיבים לנסיונות הטיפול שלכם, או אם נראה שהתסמינים מחמירים, חשוב לפנות לייעוץ רפואי מקצועי. אבחון הבעיה נעשה לרוב על ידי רופא או איש מקצוע אחר בעל מומחיות בנושא, וכזה שיכול לקחת היסטוריה מפורטת ולהציע התערבויות ממוקדות. קבלת אבחון וטיפול מותאם במהירות יכולה להביא להחלמה מהירה, להקלה טובה יותר בתסמיני העור ועם פחות סיבוכים. על ידי מעקב אחר כל שינוי הנוגע לבריאותכם תוכלו להבטיח שגופכם יקבל את הטיפול הדרוש לו בהקדם האפשרי.

אטופיק דרמטיטיס ותסמיני המחלה בפרט עלולים להיות מצב קשה לניהול, עם תסמינים שנעים בין דרגת חומרה קלה לחמורה. הבנת הסימנים וביצוע שינויים נחוצים באורח החיים עשויים להוביל להבדל ענק באיכות חייכם.

אם גם אתם סובלים מאטופיק דרמטיטיס, אנחנו בקמדיס מזמינים אתכם לקבל ייעוץ חינם מהמומחים שלנו. אנו מתמחים בפתרונות לבעיות הנובעות מסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס, אקנה ואקזמות אחרות, עור אדמומי או יבש, קרקפת יבשה, בעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. 

מלאו את הפרטים הבאים ליצירת קשר עם המומחים של קמדיס:

 

קליגו – מגזין תוכן אינטרנטי עדכני וחדשני – מעניק לכם את כל הכתבות הכי חדשות בנושאים הכי חמים: בריאות, אוכל, לייף סטייל, ביזנס וכלכלה, אופנה, עיצוב הבית ועוד! אתם מוזמנים להינות מתוכן חינמי ואיכותי!

רוצים לקבל עדכון בכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר?

השאירו את הפרטים שלכם כאן והצטרפו לרשימת הדיוור שלנו!

אם אהבת את התוכן, בטוח תאהבו גם את:

שמן עץ התה
בריאות, אוכל ולייף סטייל

האם שמן עץ התה יכול לעזור לך להירדם?

בחיי היומיום העמוסים שלנו, איכות השינה הופכת לאתגר הולך וגדל. המון אנשים מתקשים להירדם בלילה וסובלים מבעיות שינה שפוגעות באיכות חייהם. אחת הדרכים הטבעיות והבטוחות

קרא עוד »

נשמח לשמוע מה דעתכם על המאמר:

דילוג לתוכן